ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
Zamawiający: Szkoła Podstawowa w Tuławkach, Tuławki 31 11-001 Dywity tel. (89)513-02- zstulawki@tlen.pl
Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, dalej zwaną „ustawą”, oraz na podstawie przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, w trybie podstawowym, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy, o wartości zamówienia nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 140 000 euro (próg unijny, o którym mowa w art. 3 ustawy).
W przedmiotowym postępowaniu, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy, oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy, a następnie Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę bez przeprowadzenia negocjacji.
W postępowaniu mają zastosowanie przepisy ustawy oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
W zakresie nieuregulowanym przez ww. akty prawne stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny .
Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: SUKCESYWNA DOSTAWA PALIWA W POSTACI STAŁEJ (BRYKIETU DRZEWNEGO) DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUŁAWKACH
Opis sposobu przygotowania oferty:
Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej, w formacie danych określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zamawiający zaleca jeden z następujących formatów: .pdf, .doc, .docx, lub .odt.
Ofertę Wykonawca składa, pod rygorem nieważności, w oryginale w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Ofertę należy przygotować na druku formularza oferty, stanowiącym załącznik numer 1 do SWZ, wraz ze wszelkimi niezbędnymi załącznikami.
Oferta musi być podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest do złożenia pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (np. akt powołania na stanowisko prezesa zarządu, członka zarządu spółki, a także umowa spółki cywilnej lub uchwała jej wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki), jeżeli oferta i inne oświadczenia i dokumenty zostały podpisane przez pełnomocnika, a nie osoby, których upoważnienie do reprezentacji wynika z wpisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W toku postępowania Zamawiający będzie stosował tę samą zasadę - jeśli dokumenty i oświadczenia będą podpisane przez pełnomocnika, a nie osoby, których upoważnienie do reprezentacji wynika z wpisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, Wykonawca zobowiązany jest również złożyć właściwe pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
Forma składanego pełnomocnictwa:
Pełnomocnictwo sporządza się w postaci elektronicznej, w formacie danych określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz przekazuje w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, Wykonawca przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
W zakresie składania dokumentów dot. umocowania i ich poświadczania mają zastosowanie zapisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. Cyfrowe odwzorowanie pełnomocnictwa nie może być poświadczone przez upełnomocnionego.
Wykonawca składa ofertę wyłącznie za pośrednictwem platformy e-Zamówienia.
Złożenie oferty wraz z dokumentami w postaci elektronicznej zapisanej na nośniku danych (np. CD, pendrive) jest niedopuszczalne, gdyż w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), forma ta nie jest uznawana jako złożenie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę za pośrednictwem platformy e-Zamówienia. Sposób zmiany i wycofania oferty został opisany w Instrukcji użytkownika systemu, dostępnej na portalu e-Zamówienia.
Wraz ze zmianą lub wycofaniem oferty Wykonawca składa oświadczenie, które potwierdza wolę Wykonawcy dot. zmiany lub wycofania oferty wraz z dokumentem potwierdzającym umocowanie osoby podpisującej oświadczenie w imieniu Wykonawcy. Jeśli upoważnienie osoby będzie wynikało z dokumentów rejestrowych (KRS, CEIDG), Wykonawca może nie załączać tego dokumentu.
Wykonawca po upływie terminu składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
Oferty skutecznie wycofane przed upływem terminu składania ofert nie będą przez Zamawiającego rozpatrywane.
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Wykonawca przygotowuje i przedstawia ofertę zgodnie z zapisami SWZ.
Treść oferty musi być zgodna z warunkami zamówienia, w szczególności z treścią SWZ.
Wykonawca składa ofertę wyłącznie za pośrednictwem platformy e-Zamówienia i dostępnych tam formularzy.
Złożone przez Wykonawcę formularz oferty będzie stanowił treść oferty (sensu stricto), w związku z tym nie będzie podlegał uzupełnieniu. Niezłożenie ww. dokumentu (lub jego istotnej części) skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy.
Do oferty (formularza oferty) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik numer 2 do SWZ;
przedmiotowe środki dowodowe;
pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli dotyczy;
oryginał gwarancji lub poręczenia – jeżeli dotyczy;
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby oraz pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie osoby do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli dotyczy;
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik numer 2 do SWZ – jeżeli dotyczy;
oświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik numer 2 do SWZ – jeżeli dotyczy;
pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeżeli dotyczy;
dokument zawierający wyjaśnienie wraz z uzasadnieniem, dlaczego zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa – jeżeli dotyczy;
inne oświadczenia czy dokumenty wymagane ustawą lub niniejszą SWZ, określone do złożenia wraz z ofertą.
Tajemnica przedsiębiorstwa i jawność postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne;
zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy „Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), jeżeli wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. (...)“;
w przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia np. „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”, a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część oferty skompresowane do jednego pliku np. zip oraz należy ten plik zaszyfrować;
brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i dokumenty złożone przez Wykonawcę są jawne bez zastrzeżeń;
Zamawiający zaleca, aby uzasadnienie (wykazanie) zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa było sformułowane i przedstawione w sposób umożliwiający jego udostępnienie, w przypadku uznania przez Zamawiającego zasadności tego zastrzeżenia – zawarte w części jawnej oferty;
zastrzeżenie przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez uzasadnienia (wykazania), będzie traktowane przez Zamawiającego jako bezskuteczne ze względu na zaniechanie przez Wykonawcę podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności objętych klauzulą informacji;
Wykonawca nie może zastrzec przede wszystkim informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy;
zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a także informacji, które są jawne na podstawie przepisów ustawy lub odrębnych przepisów będzie traktowane jako bezskuteczne i skutkować będzie ich odtajnieniem; informacje te będą podlegały udostępnieniu na takich samych zasadach jak pozostałe niezastrzeżone dokumenty.
W celu przeliczania na polskie złote (PLN) wszystkich wartości podanych przez Wykonawcę w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonych w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski aktualny z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wymaga się, aby Wykonawca uzyskał wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania, złożenia oferty oraz realizacji zamówienia.
Złożone przez Wykonawcę oferta, dokumenty i oświadczenia nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, w tym zwrotu kosztów poniesionych z tytułu nabycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego czy podpisu osobistego.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu:
okoliczności wynikających z niewłaściwego zabezpieczenia przez Wykonawcę informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa;
nieotrzymania przez Wykonawcę informacji związanych z prowadzonym postępowaniem w przypadku wskazania przez Wykonawcę w ofercie błędnego adresu e-mail lub numeru sprawy oraz.
Miejsce oraz termin składania ofert:
Termin składania ofert:
Termin składania ofert upływa w dniu 30 listopada 2023 r. o godzinie 10:00.
Sposób składania ofert:
Wykonawca składa ofertę wraz z załącznikami, za pośrednictwem platformy e-Zamówienia.
Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty.
Oferty, które zostaną złożone po upływie terminu składania ofert, zostaną przez Zamawiającego odrzucone.
Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert będzie niejawne, bez udziału Wykonawców.
Termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 1 grudnia 2023 r. o godzinie 12:00.
W przypadku awarii systemu teleinformatycznego, która spowoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym w ust. 7, otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii.
Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Otwarcie ofert nastąpi poprzez użycie dedykowanej strony e-Zamówienia i dokonane będzie poprzez odszyfrowanie ofert.
Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte;
cenach zawartych w ofertach.
Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/), mailowo, za pośrednictwem platformy ePUAP: SP_Tulawki.
Uwaga: platforma e-Zamówienia służy WYŁĄCZNIE do składania/wycofywania i zmiany oferty. Wszelka pozostała korespondencja (w szczególności wnioski o wyjaśnienie treści SWZ, uzupełnienia, wyjaśnienia, i inne informacje składane przez Wykonawców) przekazywana będzie za pomocą poczty elektronicznej, tj. e-mail.
Zamawiający wskazuje adres poczty elektronicznej do kontaktu: zstulawki@tlen.pl.
W korespondencji kierowanej do Zamawiającego, Wykonawcy powinni posługiwać się numerem sprawy określonym w SWZ.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów i innych informacji musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu (do złożenia/zmiany/wycofania oferty) musi posiadać konto na platformie e-Zamówienia. Wykonawca posiadający konto na e-Zamówienia ma w szczególności dostęp do formularza: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów w postaci elektronicznej opisane zostały w regulaminie korzystania z systemu e-Zamówienia, Instrukcji użytkownika platformy.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy e-Zamówienia regulaminem oraz zobowiązuje się korzystając przestrzegać jego postanowień.
Za datę przekazania:
oferty - przyjmuje się datę jej przekazania na e-Zamówieniach;
dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów lub oświadczeń i innych informacji - przyjmuje się datę ich wpływu na adres e-mail wskazany w ust. 2 (decydujące znaczenie będzie miała data otrzymania wiadomości przez system pocztowy Zamawiającego).
Przedmiotowe postępowanie, w tym numer postępowania Wykonawca może uzyskać z Listy wszystkich postępowań na portalu e-Zamówienia.
Po przekazaniu przez Zamawiającego lub Wykonawcę korespondencji przy użyciu poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt jej otrzymania.
W przypadku niepotwierdzenia przez Wykonawcę faktu otrzymania przekazanej przez Zamawiającego korespondencji, Zamawiający uzna, że dotarły one do Wykonawcy w dniu i godzinie ich nadania oraz były czytelne.
Korespondencja, przesłana drogą elektroniczną nie może być szyfrowana.
Korespondencja w przedmiotowym postępowaniu odbywać się będzie wyłącznie w języku polskim.
Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o każdej zmianie podanego w ofercie adresu poczty elektronicznej.
Zamawiający nie dopuszcza faksu jako środka komunikacji w przedmiotowym postępowaniu.
Zamawiający wskazuje osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami:
Karolina Moczulska – e-mail: zstulawki@tlen.pl,
Mariola Soroka-Christow - e-mail: zstulawki@tlen.pl.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że przepisy ustawy dotyczące zasady równego traktowania Wykonawców nie pozwalają na jakikolwiek inny kontakt – zarówno z Zamawiającym, jak i osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami – niż wskazany w niniejszym rozdziale.
O wyniku postępowania (wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania ) zostaną poinformowani wszyscy Wykonawcy którzy złożyli oferty.
Oświadczam, że wypełniłem obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO ) wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.**Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1). ** W przypadku gdy wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO treści oświadczenia wykonawca nie składa (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego wykreślenie).
Ogłoszenie opublikowane na platformie e-Zamówienia
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa w Tuławkach