Znak sprawy: SPT.271.2.2022
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
W POSTĘPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGONA: SUKCESYWNĄ DOSTAWĘ PALIWA W POSTACI STAŁEJ (BRYKIETU DRZEWNEGO) DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TUŁAWKACH
Tryb: Tryb podstawowy bez negocjacji
Wartość zamówienia: Wartość przedmiotowego zamówienia nie przekracza progów unijnych, tj. wyrażonej w złotych równowartości kwoty 140 000 euro
Zatwierdził:
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Tuławkach
Mariola Soroka-Christow
Tuławki,dnia 28.11.2022
SPIS TREŚCI:
NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO.
JĘZYK POSTĘPOWANIA
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH
INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT WARIANTOWYCH, ALTERNATYWNYCH I WARUNKOWYCH, ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ ORAZ ZASTOSOWANIA AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH
TERMIN I MIEJSCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA
PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 108 UST. 1 USTAWY ORAZ DODATKOWE PRZESŁANKI WYKLUCZENIA
PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 109 UST. 1 USTAWY
INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
INFORMACJE O PODMIOTOWYCH I PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH
INFORMACJA O PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH
INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ
WYJAŚNIENIA ORAZ ZMIANA TREŚCI SWZ
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
SPOSÓB ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
SPOSÓB OBLICZANIA CENY
WALUTA, W JAKIEJ BĘDĄ PROWADZONE ROZLICZENIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZAMÓWIENIA
OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW, I SPOSOBU OCENY OFERT
MOŻLIWOŚĆ WYKONANIA CZĘŚCI ZAMÓWIENIA PRZEZ PODWYKONAWCÓW
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE MUSZĄ ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
INFORMACJE DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY
POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY
INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
ZAŁĄCZNIKI DO SWZ
ROZDZIAŁ I
NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Szkoła Podstawowa w Tuławkach
Tuławki 31, 11-001 Dywity
NIP: 739-33-41-462
REGON:001125732
adres e-mail: zstulawki@tlen.pl
adres strony internetowej prowadzonego postępowania: http://spf13.biposwiata.pl/
adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem: http://spf13.biposwiata.pl/
Adres Elektronicznej. Skrzynki Podawczej Zamawiającego na platformie ePUAP: SP_Tulawki
Znak Postępowania: SPT.271.2.2022
ROZDZIAŁ II
JĘZYK POSTĘPOWANIA
Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
Podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym (języku innym niż język polski) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu wraz z tłumaczeniem na język polski.
ROZDZIAŁ III
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, dalej zwaną „ustawą”, oraz na podstawie przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie, w trybie podstawowym, o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy, o wartości zamówienia nieprzekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 140 000 euro (próg unijny, o którym mowa w art. 3 ustawy).
W przedmiotowym postępowaniu, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy, oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy, a następnie Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę bez przeprowadzenia negocjacji.
W postępowaniu mają zastosowanie przepisy ustawy oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
W zakresie nieuregulowanym przez ww. akty prawne stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny .
ROZDZIAŁ IV.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest Sukcesywna dostawa paliwa w postaci stałej (brykietu drzewnego) do Szkoły Podstawowej w Tuławkach.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w 2023 roku paliwa w postaci stałej – brykietu drzewnego w ilości do 120 ton, .
Dostawa paliwa odbywać się będzie w terminie styczeń 2023 - grudzień 2023 r.
Wymaga się, aby dostarczane paliwo (brykiet drzewny) posiadało co najmniej poniższe parametry:
1) Wilgotność - poniżej 14,00 %,
2) Kształt – walec,
3) Zawartość popiołu - do 1,5 %,
4) Wartość opałowa – nie mniejsza niż 14 GJ/t,
5) Workowany -pakowany w worki po 25 kg.
Zamawiający dopuszcza brykiet drzewny z drewna mieszanego.
Brykiet powinien być wyprodukowany z drewna, z rozdrobnionych odpadów drzewnych takich jak trociny, wióry czy zrębki, w postaci walca o regularnej bryle i długości. Brykiet nie może zawierać żadnych związków chemicznych, domieszek kleju, trocin z płyt, plastiku, gumy, papieru, ciał obcych itp.
Brykiet nie może być wytwarzany z drewna zanieczyszczonego impregnatami i powłokami ochronnymi, które mogą zawierać związki chlorowcoorganiczne lub metale ciężkie, oraz z drewna pochodzącego odpadów budowlanych lub rozbiórki.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianego opału (brykietu) bez ponoszenia dodatkowych opłat oraz bez jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy.
Dostawa opału (brykietu) każdorazowo obejmuje: zakup, a w przypadku gdy Wykonawca jest producentem brykietu sprzedaż; załadunek; transport; rozładunek przy użyciu sprzętu Wykonawcy i na jego koszt.
Do każdej dostawy Wykonawca dołączy dokument potwierdzający ilość (wagę) dostarczonego opału zgodną ze stanem faktycznym.
Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca przedstawi dokumenty potwierdzające wymagane parametry jakościowe i opałowe dostarczanego brykietu drzewnego (np. protokoły z badań, analizy brykietów, certyfikaty potwierdzające jakość dostarczonego paliwa opałowego).
O ilościach paliwa opałowego (brykietu) i terminach poszczególnych dostaw Zamawiający będzie informował Wykonawcę z wyprzedzeniem telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Dostawa brykietu do wiaty składu opału przy Szkole Podstawowej w Tuławkach będzie następować partiami w terminach wyznaczanych przez Zamawiającego po zawarciu umowy, zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę.
Każda dostawa będzie się odbywała w terminach i w ilościach wskazanych przez Zamawiającego w dni robocze Zamawiającego od poniedziałku do piątku, w godzinach przez niego wskazanych. Jednorazowa wielkość dostawy nie może przekraczać niż 20 ton.
Zamawiający ma prawo odmówić przyjęcia danej partii dostawy, bez żadnych konsekwencji finansowych, jeżeli potwierdzi że dostarczony opał nie spełnia warunków zamówienia w zakresie zamówionej ilości lub jakości.
Zamawiający informuje, że wszelkie koszty transportu związane z realizacją przedmiotowego zamówienia oraz zawartej na tą okoliczność umowy, będzie ponosił Wykonawca
Do realizacji przedmiotowego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
1) dostarczyć przedmiot zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego;
2) dostarczyć Zamawiającemu produkt nowy, nieuszkodzony, o wymaganych parametrach.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych poprzez wskazanie przez Wykonawcę np. nazw własnych, znaków towarowych, patentów, pochodzenia lub norm, o ile zaproponowane rozwiązania będą miały te same cechy funkcjonalne i których jakość nie będzie gorsza od wymaganej przez Zamawiającego. Możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych będzie uzależniona od ich zgodności z parametrami określonymi w SWZ oraz akceptacji Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone w SWZ
Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone weWspólnym Słowniku Zamówień – kod CPV: 09111220-8
ROZDZIAŁ V
INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
ROZDZIAŁ VI
INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT WARIANTOWYCH, ALTERNATYWNYCH I WARUNKOWYCH, ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ ORAZ ZASTOSOWANIA AUKCJI ELEKTRONICZNEJ
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert alternatywnych i/lub warunkowych.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
ROZDZIAŁ VII
INFORMACJA O PRZEWIDYWANYCH ZAMÓWIENIACH
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 ustawy.
ROZDZIAŁ VIII
TERMIN I MIEJSCE WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamawiający wymaga, aby dostawy były realizowane w terminie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Miejscem wykonania Zamówienia jest Szkoła Podstawowa w Tuławkach z siedziabą Tuławki 31, 11-001 Dywity
Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego – Załącznik nr 6 do SWZ.
ROZDZIAŁIX
PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 108 UST. 1 USTAWY ORAZ DODATKOWE PRZESŁANKI WYKLUCZENIA
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy (przesłanki obligatoryjnego wykluczenia).
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia przewiduje odrzucenie ofert złożonych przez Wykonawców podlegających wykluczeniu z postępowania z powodu okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy (przesłanki obligatoryjnego wykluczenia).
Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 ustawy, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie przesłanki określone w art. 110 ust. 2 ustawy. Zamawiający oceni, czy podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w art. 110 ust. 2 ustawy, są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy. Jeżeli podjęte przez Wykonawcę czynności, o których mowa w art. 110 ust. 2 ustawy, nie są wystarczające do wykazania jego rzetelności, Zamawiający wykluczy Wykonawcę.
Z przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835 i 1713), wykluczy również:
„1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.”.
ROZDZIAŁ X
PODSTAWY WYKLUCZENIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 109 UST. 1 USTAWY
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia nie przewiduje odrzucenia ofert złożonych przez Wykonawców podlegających wykluczeniu z postępowania z powodu okoliczności, o których mowa w art. 109 ust. 1 ustawy (przesłanki fakultatywnego wykluczenia).
ROZDZIAŁ XI
INFORMACJA O WARUNKACH UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje: co najmniej 1 (jedną) dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia o wartości co najmniej 60.000,00 zł brutto zrealizowanej dostawy i udokumentuje należyte jej wykonanie.
Za dostawę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia Zamawiający uzna dostawę (jednorazową lub sukcesywną – w ramach jednego kontraktu / umowy) paliwa w postaci stałej/brykietu drzewnego o wartości co najmniej 60.000,00 zł brutto (słownie brutto: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) zrealizowanej dostawy.
Przez „paliwa w postaci stałej” na potrzeby oceny przedmiotowego warunku Zamawiający rozumie: węgiel kamienny, eko-groszek, drewno, brykiet z węgla lub pellet
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Korzystanie z zasobów innych podmiotów:
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, zobowiązany jestzłożyć, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Do oferty, wraz z ww. dokumentem, Wykonawca zobowiązany jest załączyć również pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie osoby do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby, jeżeli zobowiązanie to zostało podpisane przez pełnomocnika, a nie osoby, których upoważnienie do reprezentacji wynika z wpisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Jeśli upoważnienie osoby będzie wynikało z dokumentów rejestrowych (KRS, CEIDG), Wykonawca może nie załączać tego dokumentu.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 2, musi potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia.
Forma składanego zobowiązania:
Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, o których mowa powyżej, Wykonawca sporządza w postaci elektronicznej, w formacie danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087) oraz przekazuje w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W zakresie składania dokumentów dot. umocowania i ich poświadczania mają zastosowanie zapisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452). Cyfrowe odwzorowanie pełnomocnictwa nie może być poświadczone przez upełnomocnionego.
Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 1 lit. d, a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego obowiązują następujące postanowienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W przypadku, o którym mowa w pkt 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Nazwy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia muszą zostać wskazane w ofercie.
Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dokument ustanawiający pełnomocnika, o którym mowa w pkt 2.
W odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający nie określa wymagań związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych Wykonawców.
Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Elektroniczne kopie dokumentów dotyczące poszczególnych Wykonawców muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez wyznaczonego przez nich pełnomocnika lub odpowiednio przez tych Wykonawców.
Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant (lider) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego będą ponosić solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
Uwaga:
Na gruncie przepisów dotyczących zamówień publicznych przedsiębiorców prowadzących działalność w formie spółki cywilnej traktuje się jak Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W przypadku spółki cywilnej dokumentami zastępującymi pełnomocnictwo mogą być umowa spółki lub uchwała wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki (wszystkich wspólników).
ROZDZIAŁ XII
INFORMACJE O PODMIOTOWYCH I PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH
Do oferty Wykonawca musi dołączyć oświadczenie, o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy; w zakresie wskazanym przez Zamawiającego.
Wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowi załącznik numer3 do SWZ.
Ww. oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia i spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
Ww. oświadczenie, zgodnie z definicją ustawy (art. 7 pkt 17) nie jest podmiotowym środkiem dowodowym.
Forma składanego oświadczenia:
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca sporządza w postaci elektronicznej, w formacie danych określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz składa, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z Wykonawców (każdy podmiot wypełnia i podpisuje odrębne oświadczenie, w formie opisanej w ust. 2 powyżej). Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy oraz c, tj. na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Wzór oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy stanowi załącznik numer 3 do SWZ.
Uwaga:
Oświadczenie składa również każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, składa również oświadczenia tych podmiotów, potwierdzające, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Wzór wykazu dostaw wykonanych stanowizałącznik numer 4 do SWZ.
Uwaga:
W wykazie dostaw wykonanych należy wskazać wyłącznie te dostawy, które potwierdzają spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 lit. d rozdziału XI SWZ.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw wykonanych lub wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, w wykazie dostaw wykonanych wskazuje tylko te dostawy, w których wykonaniu Wykonawca bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
Forma składanych podmiotowych środków dowodowych:
Podmiotowe środki dowodowe Wykonawca sporządza w postaci elektronicznej, w formacie danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz przekazuje w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe zostały sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, Wykonawca przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. W zakresie podpisywania i poświadczania mają zastosowanie zapisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy,
podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający wezwie Wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub
zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu.
ROZDZIAŁ XIII
INFORMACJA O PRZEDMIOTOWYCH ŚRODKACH DOWODOWYCH
Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą następujących przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą na każdą ze składanych części aktualnego na dzień składania oferty certyfikatu lub atestu jakości opału, lub innego równoważnego dokumentu wystawionego przez kopalnię/dystrybutora/składnicę opału lub od innego podmiotu prawnego, osoby fizycznej zajmującej się sprzedażą i dostawą przedmiotowego zakresu zamówienia z wyszczególnieniem parametrów jakościowych.
Wykonawca przedłożonymi przedmiotowymi środkami dowodowymi musi potwierdzić, że oferowany przez Wykonawcę przedmiot zamówienia (paliwo w postaci stałej tj. brykiet drzewny) spełnia minimalne wymagania, wymogi i parametry określone przez Zamawiającego, zawarte w ust. 2 rozdziału IV SWZ – szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia – wskazane w minimalnych parametrach technicznych.
Forma składanych przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowe środki dowodowe Wykonawca sporządza w postaci elektronicznej, w formacie danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz przekazuje w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy przedmiotowe środki dowodowe zostały sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, Wykonawca przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. W zakresie podpisywania i poświadczania mają zastosowanie zapisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający nie będzie wzywał Wykonawcy do ich złożenia lub uzupełnienia.
Zamawiający, na podstawie art. 107 ust. 4 ustawy, może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
ROZDZIAŁ XIV
INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ
Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcami, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/).
Uwaga: platforma e-Zamówienia służy WYŁĄCZNIE do składania/wycofywania i zmiany oferty. Wszelka pozostała korespondencja (w szczególności wnioski o wyjaśnienie treści SWZ, uzupełnienia, wyjaśnienia, i inne informacje składane przez Wykonawców) przekazywana będzie za pomocą poczty elektronicznej, tj. e-mail.
Zamawiający wskazuje adres poczty elektronicznej do kontaktu: zstulawki@tlen.pl.
W korespondencji kierowanej do Zamawiającego, Wykonawcy powinni posługiwać się numerem sprawy określonym w SWZ.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów i innych informacji musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu (do złożenia/zmiany/wycofania oferty) musi posiadać konto na platformie e-Zamówienia. Wykonawca posiadający konto na e-Zamówienia ma w szczególności dostęp do formularza: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów w postaci elektronicznej opisane zostały w regulaminie korzystania z systemu e-Zamówienia, Instrukcji użytkownika platformy.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy e-Zamówienia regulaminem oraz zobowiązuje się korzystając przestrzegać jego postanowień.
Za datę przekazania:
oferty - przyjmuje się datę jej przekazania na e-Zamówieniach;
dokumentów elektronicznych, cyfrowych odwzorowań dokumentów lub oświadczeń i innych informacji - przyjmuje się datę ich wpływu na adres e-mail wskazany w ust. 2 (decydujące znaczenie będzie miała data otrzymania wiadomości przez system pocztowy Zamawiającego).
Przedmiotowe postępowanie, w tym numer postępowania Wykonawca może uzyskać z Listy wszystkich postępowań na portalu e-Zamówienia.
Po przekazaniu przez Zamawiającego lub Wykonawcę korespondencji przy użyciu poczty elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt jej otrzymania.
W przypadku niepotwierdzenia przez Wykonawcę faktu otrzymania przekazanej przez Zamawiającego korespondencji, Zamawiający uzna, że dotarły one do Wykonawcy w dniu i godzinie ich nadania oraz były czytelne.
Korespondencja, przesłana drogą elektroniczną nie może być szyfrowana.
Korespondencja w przedmiotowym postępowaniu odbywać się będzie wyłącznie w języku polskim.
Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o każdej zmianie podanego w ofercie adresu poczty elektronicznej.
Zamawiający nie dopuszcza faksu jako środka komunikacji w przedmiotowym postępowaniu.
Zamawiający wskazuje osoby uprawnione do komunikowania się z Wykonawcami:
Karolina Moczulska – e-mail: zstulawki@tlen.pl,
Mariola Soroka-Christow - e-mail: zstulawki@tlen.pl.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że przepisy ustawy dotyczące zasady równego traktowania Wykonawców nie pozwalają na jakikolwiek inny kontakt – zarówno z Zamawiającym, jak i osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami – niż wskazany w niniejszym rozdziale.
ROZDZIAŁ XV
WYJAŚNIENIA ORAZ ZMIANA TREŚCI SWZ
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 2, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający udostępni, bez ujawniania źródła zapytania, na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ.
Dokonaną zmianę treści SWZ Zamawiający udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców w celu wyjaśnienia treści SWZ.
Zamawiający informuje, że w przypadku rozbieżności pomiędzy dokumentami – treścią SWZ a treścią udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą (wiążącą) należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.
ROZDZIAŁ XVI
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
ROZDZIAŁ XVII
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawca będzie związany ofertą do dnia 25 stycznia 2023 r.,przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert.
W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą określonego w SWZ, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.
Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa w ust. 2, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
ROZDZIAŁ XVIII
OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY
Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w postaci elektronicznej, w formacie danych określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Zamawiający zaleca jeden z następujących formatów: .pdf, .doc, .docx, lub .odt.
Ofertę Wykonawca składa, pod rygorem nieważności, w oryginale w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Ofertę należy przygotować na druku formularza oferty, stanowiącym załącznik numer 1 do SWZ, wraz ze wszelkimi niezbędnymi załącznikami.
Oferta musi być podpisana przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z treścią dokumentu określającego status prawny Wykonawcy lub treścią załączonego do oferty pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest do złożenia pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy (np. akt powołania na stanowisko prezesa zarządu, członka zarządu spółki, a także umowa spółki cywilnej lub uchwała jej wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki), jeżeli oferta i inne oświadczenia i dokumenty zostały podpisane przez pełnomocnika, a nie osoby, których upoważnienie do reprezentacji wynika z wpisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W toku postępowania Zamawiający będzie stosował tę samą zasadę - jeśli dokumenty i oświadczenia będą podpisane przez pełnomocnika, a nie osoby, których upoważnienie do reprezentacji wynika z wpisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, Wykonawca zobowiązany jest również złożyć właściwe pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
Forma składanego pełnomocnictwa:
Pełnomocnictwo sporządza się w postaci elektronicznej, w formacie danych określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz przekazuje w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, Wykonawca przekazuje cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
W zakresie składania dokumentów dot. umocowania i ich poświadczania mają zastosowanie zapisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie. Cyfrowe odwzorowanie pełnomocnictwa nie może być poświadczone przez upełnomocnionego.
Wykonawca składa ofertę wyłącznie za pośrednictwem platformy e-Zamówienia.
Złożenie oferty wraz z dokumentami w postaci elektronicznej zapisanej na nośniku danych (np. CD, pendrive) jest niedopuszczalne, gdyż w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), forma ta nie jest uznawana jako złożenie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę za pośrednictwem platformy e-Zamówienia. Sposób zmiany i wycofania oferty został opisany w Instrukcji użytkownika systemu, dostępnej na portalu e-Zamówienia.
Wraz ze zmianą lub wycofaniem oferty Wykonawca składa oświadczenie, które potwierdza wolę Wykonawcy dot. zmiany lub wycofania oferty wraz z dokumentem potwierdzającym umocowanie osoby podpisującej oświadczenie w imieniu Wykonawcy. Jeśli upoważnienie osoby będzie wynikało z dokumentów rejestrowych (KRS, CEIDG), Wykonawca może nie załączać tego dokumentu.
Wykonawca po upływie terminu składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
Oferty skutecznie wycofane przed upływem terminu składania ofert nie będą przez Zamawiającego rozpatrywane.
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
Wykonawca przygotowuje i przedstawia ofertę zgodnie z zapisami SWZ.
Treść oferty musi być zgodna z warunkami zamówienia, w szczególności z treścią SWZ.
Wykonawca składa ofertę wyłącznie za pośrednictwem platformy e-Zamówienia i dostępnych tam formularzy.
Złożone przez Wykonawcę formularz oferty będzie stanowił treść oferty (sensu stricto), w związku z tym nie będzie podlegał uzupełnieniu. Niezłożenie ww. dokumentu (lub jego istotnej części) skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy.
Do oferty (formularza oferty) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowizałącznik numer 2 do SWZ;
przedmiotowe środki dowodowe;
pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy– jeżeli dotyczy;
oryginał gwarancji lub poręczenia – jeżeli dotyczy;
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby oraz pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie osoby do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby – jeżeli dotyczy;
oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowizałącznik numer 2 do SWZ– jeżeli dotyczy;
oświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowizałącznik numer 2 do SWZ – jeżeli dotyczy;
pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – jeżeli dotyczy;
dokument zawierający wyjaśnienie wraz z uzasadnieniem, dlaczego zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa – jeżeli dotyczy;
inne oświadczenia czy dokumenty wymagane ustawą lub niniejszą SWZ, określone do złożenia wraz z ofertą.
Tajemnica przedsiębiorstwa i jawność postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne;
zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy „Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), jeżeli wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. (...)“;
w przypadku gdy dokumenty elektroniczne w postępowaniu, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia np. „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”, a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część oferty skompresowane do jednego pliku np. zip oraz należy ten plik zaszyfrować;
brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i dokumenty złożone przez Wykonawcę są jawne bez zastrzeżeń;
Zamawiający zaleca, aby uzasadnienie (wykazanie) zastrzeżenia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa było sformułowane i przedstawione w sposób umożliwiający jego udostępnienie, w przypadku uznania przez Zamawiającego zasadności tego zastrzeżenia – zawarte w części jawnej oferty;
zastrzeżenie przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa bez uzasadnienia (wykazania), będzie traktowane przez Zamawiającego jako bezskuteczne ze względu na zaniechanie przez Wykonawcę podjęcia niezbędnych działań w celu zachowania poufności objętych klauzulą informacji;
Wykonawca nie może zastrzec przede wszystkim informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy;
zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, a także informacji, które są jawne na podstawie przepisów ustawy lub odrębnych przepisów będzie traktowane jako bezskuteczne i skutkować będzie ich odtajnieniem; informacje te będą podlegały udostępnieniu na takich samych zasadach jak pozostałe niezastrzeżone dokumenty.
W celu przeliczania na polskie złote (PLN) wszystkich wartości podanych przez Wykonawcę w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonych w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski aktualny z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wymaga się, aby Wykonawca uzyskał wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania, złożenia oferty oraz realizacji zamówienia.
Złożone przez Wykonawcę oferta, dokumenty i oświadczenia nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, w tym zwrotu kosztów poniesionych z tytułu nabycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego czy podpisu osobistego.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu:
okoliczności wynikających z niewłaściwego zabezpieczenia przez Wykonawcę informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa;
nieotrzymania przez Wykonawcę informacji związanych z prowadzonym postępowaniem w przypadku wskazania przez Wykonawcę w ofercie błędnego adresu e-mail lub numeru sprawy oraz.
ROZDZIAŁ XIX
SPOSÓB ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
Termin składania ofert:
Termin składania ofert upływaw dniu 28 grudnia 2022 r. o godzinie 10:00.
Sposób składania ofert:
Wykonawca składa ofertę wraz z załącznikami, za pośrednictwem platformy e-Zamówienia.
Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofertma data i godzina wpływu oferty.
Oferty, które zostaną złożone po upływie terminu składania ofert, zostaną przez Zamawiającego odrzucone.
Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Otwarcie ofert będzie niejawne, bez udziału Wykonawców.
Termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28 grudnia 2022 r. o godzinie 12:00.
W przypadku awarii systemu teleinformatycznego, która spowoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym w ust. 7, otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii.
Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
Otwarcie ofert nastąpi poprzez użycie dedykowanej strony e-Zamówienia i dokonane będzie poprzez odszyfrowanie ofert.
Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte;
cenach zawartych w ofertach.
ROZDZIAŁ XX
SPOSÓB OBLICZANIA CENY
Cenę oferty stanowić będzie łączna kwota wynagrodzenia brutto (cena oferty brutto), wraz z podatkiem VAT, za wykonanie całości przedmiotu zamówienia.
Opis sposobu obliczenia ceny oferty zawiera tabelka przedstawiona we wzorze formularza oferty, stanowiącymzałącznik numer 1 do SWZ.
Cena oferty musi być wyrażona w złotych polskich (PLN) liczbowo.
Cena oferty brutto stanowi wynagrodzenie ryczałtowe.
W cenie oferty należy uwzględnić wszelkie koszty, które poniesie Wykonawca w związku z prawidłową i pełną realizacją zamówienia, zgodnie z zakresem zamówienia określonym w SWZ i projektowanych postanowieniach umowy, a także podatek wynikający z powstania u Wykonawcy obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (VAT) oraz ewentualne rabaty i upusty zastosowane przez Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany jest w ofercie podać stawkę podatku od towarów i usług (VAT), wyrażoną w procentach.
Do wyliczenia cen brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, Wykonawca zastosuje właściwą stawkę podatku od towarów i usług (VAT) w wysokości procentowej obowiązującej w dniu złożenia oferty. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za właściwe określenie stawki podatku od towarów i usług (VAT) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Wszystkie składniki cenowe określone w ofercie muszą być podane i liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb.
Zasady zaokrąglania do pełnego grosza (do dwóch miejsc po przecinku):
Zaokrągleń należy dokonywać w następujący sposób: końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza (tj. jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest mniejsza lub równa „4”, to należy zaokrąglić w dół, zaś jeżeli trzecia cyfra po przecinku jest równa lub większa od „5” należy zaokrąglić w górę).
Jeżeli Wykonawca złoży ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający doliczy do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć.
W ofercie, o której mowa w ust. 9, Wykonawca ma obowiązek:
poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego;
wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez kwoty podatku;
wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
Wzór formularza oferty został opracowany przez Zamawiającego przy założeniu, iż wybór oferty nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług (VAT). W przypadku, gdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o powstaniu u Zamawiającego obowiązku podatkowego, to powinien odpowiednio zmodyfikować treść formularza.
ROZDZIAŁ XXI
WALUTA, W JAKIEJ BĘDĄ PROWADZONE ROZLICZENIA ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZAMÓWIENIA
Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, związane z realizacją zamówienia publicznego, którego dotyczy SWZ, będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich (PLN).
Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
Złożenie oferty z ceną w walucie obcej spowoduje uznanie oferty za niezgodną z warunkami zamówienia i jej odrzucenie.
ROZDZIAŁ XXII
OPIS KRYTERIÓW OCENY OFERT, WRAZ Z PODANIEM WAG TYCH KRYTERIÓW, I SPOSOBU OCENY OFERT
Do oceny, w oparciu o wymienione poniżej kryteria oceny ofert, dopuszczone zostaną oferty niepodlegające odrzuceniu.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, zgodnie z poniższymi kryteriami.
Kryteria oceny ofert:
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:
kryterium numer 1 – „Cena oferty brutto” – waga: 60% (maksymalnie: 60 punktów),
kryterium numer 2– „Czas realizacji dostawy” – waga: 40% (maksymalnie 40 punktów).
W ramach kryterium numer 1 – „Cena oferty brutto”, Wykonawcy zostaną przyznane punkty w skali od 0 do 60. Najwyższą liczbę punktów (60 pkt) otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę, spośród ofert poddanych ocenie, a każda następna według następującego wzoru:
Ocenie zostanie poddana cena brutto oferty za realizację całego zamówienia - podana przez Wykonawcę w formularzu oferty.
W ramach kryterium numer 2 – „Czas realizacji dostawy”(czas realizacji dostawy, liczony w pełnych dniach roboczych od dnia złożenia zamówienia), Wykonawcy zostaną przyznane punkty: 0, 20, 30 lub 40. Wykonawca otrzyma:
0 pkt – za zaoferowanie czasu realizacji zamówienia wynoszącego 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia zamówienia,
20 pkt – za zaoferowanie czasu realizacji zamówienia wynoszącego 4 dni robocze liczonych od dnia złożenia zamówienia,
30 pkt - za zaoferowanie czasu realizacji zamówienia wynoszącego 3 dni robocze liczonych od dnia złożenia zamówienia,
40 pkt – za zaoferowanie czasu realizacji zamówienia wynoszącego 2 dni robocze liczonych od dnia złożenia zamówienia.
W ramach przedmiotowego kryterium Wykonawca może zaoferować jedynie czas realizacji zamówienia wynoszący: 2, 3, 4 lub 5 dni roboczych.
Ocena w zakresie tego kryterium zostanie dokonana na podstawie wypełnionego formularza oferty i złożonej w nim deklaracji Wykonawcy.
UWAGA:
W przypadku braku wypełnienia przez Wykonawcę pozycji w ramach przedmiotowego kryterium, tj. braku wskazania czasu realizacji zamówienia, Zamawiający przyjmie, że Wykonawca oferuje gwarancję wynoszącą 5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia zamówienia, tj. czas realizacji dostawy wskazany przez Zamawiającego w treści SWZ jako minimalny, a tym samym przyzna Wykonawcy 0 pkt w zakresie kryterium numer 2.
Natomiast odrzuceniem oferty (jako niezgodnej z warunkami zamówienia) skutkować będzie następująca sytuacja: podanie (zaoferowanie) przez Wykonawcę czasu realizacji dostawy innego niż wskazany przez Zamawiającego.
Ocena punktowa w zakresie ww. kryteriów zostanie dokonana zgodnie z zasadą: 1 punkt = 1%.
Uzyskane łącznie punkty za kryteria oceny ofert stanowić będą końcową ocenę danej oferty.
Za najwyżej ocenioną zostanie uznana oferta, która po zsumowaniu punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach, uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert, z zastrzeżeniem ust. 1. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów.
Wszystkie obliczenia będą dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Wybór najkorzystniejszej oferty w przypadku jednakowej punktacji:
Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.
Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w pkt 2, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
Zamawiający informuje, że nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT.
Zamawiający poprawi w ofercie:
oczywiste omyłki pisarskie;
oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
–niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
ROZDZIAŁ XXIII
MOŻLIWOŚĆ WYKONANIA CZĘŚCI ZAMÓWIENIA PRZEZ PODWYKONAWCÓW
Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
Wykonawca nie może powierzyć podwykonawcy wykonania całości zamówienia.
Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, zobowiązany jest do wskazania, w składanej ofercie, części (zakresu) zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy i podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Powyższe Wykonawca wskazuje w formularzu oferty, którego wzór stanowi załącznik numer 1 do SWZ.
Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
Zmiana podwykonawcy podczas realizacji umowy, możliwa będzie jedynie za zgodą Zamawiającego.
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przepis art. 122 ustawy stosuje się odpowiednio.
ROZDZIAŁ XXIV
INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE MUSZĄ ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w ustawie oraz SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza na podstawie określonych kryteriów oceny ofert.
Osoby reprezentujące Wykonawcę do podpisania umowy muszą, przed zawarciem umowy, przekazać Zamawiającemu dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty lub właściwego aktu rejestracyjnego.
Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą, w terminie z nim uzgodnionym, przy uwzględnieniu art. 308 ust. 2 i 3 ustawy.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed zawarciem umowy, przekaże Zamawiającemu informacje dotyczące:
osób, które będą podpisywały umowę, tj. imię i nazwisko,
osób upoważnionych do kontaktów w związku z realizacją umowy/osób pełniących nadzór nad prawidłową realizacją umowy, tj. imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail,
przyjmowania wszystkich zgłoszeń ze strony Zamawiającego, tj. strona www, adresy e-mail oraz numer telefonu.
W przypadku zmiany osoby uprawnionej do reprezentacji Wykonawcy, bądź zmiany siedziby podmiotu, należy fakt ten zgłosić Zamawiającemu przed terminem podpisania umowy i przekazać stosowne informacje potwierdzające zmiany w celu prawidłowego przygotowania przez Zamawiającego umowy.
Jeżeli w postępowaniu została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców (lub kopii tej umowy). Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum, wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków (na okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi – jeżeli dotyczy).
Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli jest w postępowaniu wymagane), Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
ROZDZIAŁ XXV
INFORMACJE DOTYCZĄCE ZABEZPIECZENIA NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY
Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie wymaga wniesienia przez Wykonawców zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
ROZDZIAŁ XXVI
PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO TREŚCI TEJ UMOWY
Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do jej treści, stanowią załącznik numer 6 do SWZ.
Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana przez Zamawiającego jako najkorzystniejsza, zobowiązany będzie do zawarcia umowy na warunkach określonych w SWZ, zawierającej projektowane postanowienia umowy.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Szczegółowy opis warunków dokonania takich zmian został zawarty w projektowanych postanowieniach umowy.
ROZDZIAŁ XXVII
POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCY
Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.
Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Odwołanie przysługuje na:
niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy;
zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy.
Szczegółowe informacje dotyczące środków ochrony prawnej określone są w dziale IX ustawy.
ROZDZIAŁ XXVIII
INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Szkoły Podstawowej w Tuławkach- Mariola Soroka Christow adres: Tuławki 31 11-001 Dywity, tel.: 89 513 02 26
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z realizacją niniejszej umowy.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2018 r. poz. 1986), dalej „ustawa Pzp”.
Pani/ Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z obowiązującym JRWA Szkoły Podstawowej w Tuławkach.
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
Posiada Pan/Pani:
prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących na podstawie art. 15 RODO,
prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych* na podstawie art. 16 RODO,
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**,
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Nie przysługuje Pani/Panu:
prawo do usunięcia danych osobowych w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO,
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 21 RODO, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
ROZDZIAŁ XXIX
ZAŁĄCZNIKI DO SWZ
Integralną część SWZ stanowią następujące załączniki:
Wzór formularza oferty.
Wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Wzór oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy.
Wzór wykazu dostaw wykonanych.
Projektowane postanowienia umowy.
Załącznik numer 1 do SWZ
Zamawiający:
Szkoła Podstawowa w Tuławkach
Tuławki 31
11-001 Dywity
FORMULARZ OFERTY
Ja/my* niżej podpisany/ni:
……………………………………………………………………………………..
(imię i nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)
działając w imieniu i na rzecz Wykonawcy:
Wykonawca:
pełna nazwa/firma: ………………………………………………………………………………………..…….
adres: ul. ........………..……..., kod ……………..……, miasto ………..……………, kraj ………………....
numer telefonu: ………………………..……………………………………………………….………….…..
NIP/PESEL: …………………………………………………………………………………………...………..
REGON: …………………………………………………………………………………………...…………...
pełna nazwa/firma: ………………………………………………………………………………………..…….
adres: ul. ........………..……..., kod ……………..……, miasto ………..……………, kraj ………………....
numer telefonu: …………..…………………………………………………………………….………….…..
NIP/PESEL: …………………………………………………………………………………………...………..
REGON: …………………………………………………………………………………………...…………...
Pełnomocnik1doreprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
(np. lider konsorcjum) ................…………………………...............................................................................
pełna nazwa/firma: ………………………………………………………………………………………..…….
adres: ul. ........………..……..., kod ……………..……, miasto ………..……………, kraj ………………....
numer telefonu: ………………………………………………………………………………….………….…..
NIP/PESEL: …………………………………………………………………………………………...………..
REGON: …………………………………………………………………………………………...…………...
w nawiązaniu do Specyfikacji Warunków Zamówienia, dalej „SWZ”, i w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu w prowadzonym przez Szkołe Podstawową w Tuławkach postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym bez negocjacji pn.:„Sukcesywna dostawa paliwa w postaci stałej(brykietu drzewnego) do Szkoły Podstawowej w Tuławkach”, numer sprawy: SPT.271.2.2022,składamy niniejszą ofertę.
Składamy ofertę na wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z SWZ dotyczącą przedmiotowego postępowania.
Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z SWZ, w tym z projektowanymi postanowieniami umowy, a także wyjaśnieniami i zmianami treści SWZ. Do dokumentów i zasad oraz warunków w nich zawartych nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz przyjmujemy zasady i warunki w nich zawarte, a także zdobyliśmy konieczne informacje do przygotowania oferty. Uznajemy się za związanych określonymi w SWZ postanowieniami i zasadami.
Oferujemy realizację zamówienia, zgodnie z wymogami SWZ, za wynagrodzeniem w następującej wysokości:
Określenie przedmiotu zamówienia |
Oferowany produkt** |
Liczba (w tonach) |
Cena jednostkowa netto w złotych (za 1 tonę)** |
Stawka podatku VAT |
Wartość netto |
Wartość brutto (cena oferty brutto) |
(1) |
(2) |
(3) |
(4) |
(5) |
(6) = (3) x (4) |
(7) = (6) + [(6) x (5)] |
Paliwo w postaci stałej |
Brykiet drzewny |
120 |
……… zł |
……. % |
……… zł |
……… zł |
W zakresie dodatkowego (pozacenowego) kryterium oceny ofert:
w zakresie kryterium numer 2 – „Termin realizacji dostawy”:
Oferujemy i oświadczamy, że termin dostawy przedmiotu zamówienia (zbrykiet drzewny) będzie wynosił ………………….... dni liczonych od dnia złożonego zamówienia.
(Uwaga Zamawiającego: Wykonawca może podać: od 2 do 5 dni)
Oświadczamy, że oferowany przez nas opał w postaci stałej – brykiet drzewny w ramach przedmiotu zamówienia będzie posiadał wartość opałową nie mniejszej niż 14000 kJ/kg i wilgotności całkowitej do 14%, pakowanego w worki po 25 kg.
Oświadczamy, że zaoferowane przez nas ceny są stałe i nie ulegną zmianie.
Przy kalkulacji ceny oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty, które poniesiemy w związku z realizacją zamówienia, zgodnie z zakresem zamówienia określonym w SWZ, a także wszelkie upusty, rabaty itp.
Do wyliczenia ceny oferty brutto zastosowaliśmy aktualnie obowiązującą (w dniu złożenia oferty) w przepisach prawa stawkę podatku od towarów i usług (VAT).
Oświadczamy, że zrealizujemy przedmiot zamówienia w terminie określonym i wskazanym przez Zamawiającego w SWZ.
Akceptujemy termin płatności określony przez Zamawiającego w SWZ.
Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą do dnia wskazanego przez Zamawiającego w treści SWZ.
Oświadczam, że jako Wykonawca wypełniłem obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 i/lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu2.
Oświadczamy, że stosowane są przez nas odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, tak by przetwarzanie danych osobowych spełniało wymagania RODO i odpowiednio chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
W przypadku wybrania naszej oferty jako najkorzystniejszej, zobowiązujemy się do zawarcia umowy zgodnej z niniejszą ofertą, na warunkach określonych w SWZ, w tym zgodnej z projektowanymi postanowieniami umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Zamówienie zrealizujemy sami/przy udziale podwykonawców*, którzy będą wykonywać następujące prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia:
Nazwa (firma) podwykonawcy: ………………………………………..……………,
zakres prac (część zamówienia), które będzie wykonywać podwykonawca:
………………………………………………………………………………………………..………,
Nazwa (firma) podwykonawcy: ………………………………………..……………,
zakres prac (część zamówienia), które będzie wykonywać podwykonawca:
………………………………………………………………………………………………..……….
UWAGA: W przypadku gdy Wykonawca będzie powierzał wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zobowiązany jest do wypełnienia ww. podpunktów (wskazania części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani).
Oświadczamy, że w zakresie warunku udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznych lub zawodowych będziemy polegać na własnych zdolnościach / zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów (podmiotów udostępniających zasoby)* w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Nazwa podmiotu: ………………………………………..……………,
zakres: ………………………………………………………………………..………,
Nazwa podmiotu: ………………………………………..……………,
zakres: ………………………………………………………………………..………
UWAGA: W przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów (podmiotów udostępniających zasoby), zobowiązany jest do wypełnienia ww. podpunktów.
W przypadku braku wskazania, Zamawiający uzna, że Wykonawca będzie polegać na własnych zdolnościach.
Niniejszym informujemy, iż informacje składające się na ofertę, zawarte w pliku o nazwie ………………
stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i jako takie nie mogą być ogólnie udostępnione. ***
*** Zgodnie z art. 18 ust. 3 ustawy „Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. (…)”
Osoba do kontaktu w sprawie postępowania:
a) imię i nazwisko: .........................................................................
b) numer telefonu: ………..............………...................…….........
c) adres e-mail: …………………………………………………...
Status Wykonawcy:
Wyłącznie do celów statystycznych Urzędu Zamówień Publicznych, należy zaznaczyć jedną z poniższych opcji:
Rodzaj Wykonawcy (wybrać właściwe) |
mikroprzedsiębiorstwo małe przedsiębiorstwo średnie przedsiębiorstwo jednoosobowa działalność gospodarcza osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej inny rodzaj (określić jaki) ...................................................... |
Uwaga: w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższe należy zaznaczyć jedynie w odniesieniu do lidera – reprezentanta.
Integralną część oferty stanowią w szczególności:
oświadczenie/a* o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;
przedmiotowe środki dowodowe;
pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy****;
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby oraz pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie osoby do reprezentowania podmiotu udostępniającego zasoby****;
pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia****;
inne: ………………………………………………………
__________________________________
* - niepotrzebne skreślić
** - należy bezwzględnie wypełnić
**** - składane w sytuacjach określonych w SWZ
Załącznik numer 2 do SWZ
Zamawiający:
Szkoła Podstawowa w Tuławkach
Tuławki 31
11-001 Dywity
Wykonawca/ Podmiot udostępniający zasoby*:
…………………………………………………………………………
……………………………………
(pełna nazwa/firma, adres oraz w zakresie podmiotu udost. zasoby - w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)
reprezentowany przez:
…………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)
OŚWIADCZENIE
O NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU
I SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. -
Prawo zamówień publicznych (dalej jako „ustawa”)
Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Sukcesywna dostawa paliwa w postaci stałej(brykietu drzewnego)
do Szkoły Podstawowej w Tuławkach”,
numer sprawy: SPT.271.2.2022
prowadzonego w trybie podstawowym przez Szkołę Podstawową w Tuławkach z siedziba Tuławki 31 11-001 Dywity, oświadczam, co następuje:
INFORMACJA O NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU:
Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy.
Oświadczam, że zachodzą w stosunku do mnie podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. ……………. ustawy (podać mającą zastosowanie podstawę wykluczenia spośród wymienionych w art. 108 ust. 1 ustawy).
(dotyczy Wykonawcy) Jednocześnie oświadczam, że w związku z ww. okolicznością, na podstawie art. 110 ust. 2 ustawy podjąłem następujące środki naprawcze: ………………………………………………………………………………………………….
Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie ust. 5 rozdziału IX SWZ, tj. nie zachodzą w stosunku do mnie przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
INFORMACJA O SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Oświadczam, że spełniam warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ust. 1 rozdziału XI (Informacja o warunkach udziału w postępowaniu) SWZ.
OŚWIADCZENIE DOTYCZĄCE PODANYCH INFORMACJI:
Oświadczam, że wszystkie informacje podane w powyższych oświadczeniach są aktualne i zgodne z prawdą oraz zostały przedstawione z pełną świadomością konsekwencji wprowadzenia Zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji.
* niepotrzebne skreślić
Załącznik numer 3 do SWZ
Zamawiający:
Szkoła Podstawowa w Tuławkach
Tuławki 31
11-001 Dywity
Wykonawca/ Podmiot udostępniający zasoby*:
…………………………………………………………………………
……………………………………
(pełna nazwa/firma, adres oraz w zakresie podmiotu udost. zasoby - w zależności od podmiotu: NIP/PESEL, KRS/CEiDG)
reprezentowany przez:
…………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)
OŚWIADCZENIE O AKTUALNOŚCI INFORMACJI
zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej jako „ustawa”)
Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Sukcesywna dostawa paliwa w postaci stałej(brykietu drzewnego)
do Szkoły Podstawowej w Tuławkach”,
numer sprawy: SPT.271.2.2022
prowadzonego w trybie podstawowym przez Szkołę Podstawową w Tuławkach z siedziba Tuławki 31 11-001 Dywity, oświadczam, co następuje:
Potwierdzam aktualność informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym złożonym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy oraz na podstawie ust. 5 rozdziału IX SWZ, tj. na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
* niepotrzebne skreślić
Załącznik numer 4 do SWZ
Zamawiający:
Szkoła Podstawowa w Tuławkach
Tuławki 31
11-001 Dywity
Wykonawca:
…………………………………………………………………………
……………………………………
(pełna nazwa/firma, adres)
reprezentowany przez:
…………………………………………………………………………
(imię, nazwisko, stanowisko/podstawa do reprezentacji)
WYKAZ DOSTAW WYKONANYCH
Na potrzeby postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Sukcesywna dostawa paliwa w postaci stałej(brykietu drzewnego)
do Szkoły Podstawowej w Tuławkach”,
numer sprawy: SPT.271.2.2022
prowadzonego w trybie podstawowym przez Szkołę Podstawową w Tuławkach z siedziba Tuławki 31 11-001 Dywity, przedkładam:
wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie,przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeńpowtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy:
Lp. |
Pełna nazwa oraz adres podmiotu, na rzecz którego zamówienie zostało wykonane (lub jest wykonywane) |
Opis przedmiotu zamówienia (zakres musi potwierdzać spełnianie warunku postawionego przez Zamawiającego) |
Termin wykonania (lub wykonywania) zamówienia (dzień, miesiąc, rok) |
Całkowita wartość brutto wykonanego (lub wykonywanego) zamówienia (w złotych) |
|
od |
do |
||||
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
Oświadczam, że wskazane w poszczególnych pozycjach zamówienia były realizowane w ramach jednej umowy i/lub jednego kontraktu – adekwatnie do wiersza (pozycji) w tabeli.
Prawdziwość powyższych danych potwierdzam podpisem /potwierdzamy podpisami, świadom/świadomi odpowiedzialności karnej wynikającej z przepisów Kodeksu karnego.
Załącznik numer 6 do SWZ
PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY nrSPT.322...2023
tj. sukcesywna dostawa paliwa w postaci stałej(brykietu drzewnego)
do Szkoły Podstawowej w Tuławkach,
zawarta w dniu ………… 2023 r. w Tułakach,
zwana dalej „Umową”
W dniu ………..2023 roku w Tuławkach pomiędzy:
Szkołą Podstawową w Tuławkach z siedzibą w Tuławkach 31, 11-001 Dywity, reprezentowanym przez Dyrektora Szkoły Podstawowej Tuławkach- Mariolę Soroka-Christow zwany dalej w treści umowy "Zamawiającym”,
a ……………………….., zwanym dalej w treści Umowy "Wykonawcą", została zawarta umowa następującej treści:
§ 1
Przedmiotem umowy jest dostawa w 2023 roku paliwa w postaci stałej – brykietu drzewnego w ilości do 120 ton, .
Dostawa paliwa odbywać się będzie w okresie styczeń 2023 - grudzień 2023 r.
Wymaga się, aby dostarczane paliwo (brykiet drzewny) posiadało co najmniej poniższe parametry:
1) Wilgotność - poniżej 14,00 %,
2) Kształt – walec,
3) Zawartość popiołu - do 1,5 %,
4) Wartość opałowa – nie mniejsza niż 14 GJ/t,
5) Workowany -pakowany w worki po 25 kg.
Zamawiający dopuszcza brykiet drzewny z drewna mieszanego.
Brykiet powinien być wyprodukowany z drewna, z rozdrobnionych odpadów drzewnych takich jak trociny, wióry czy zrębki, w postaci walca o regularnej bryle i długości. Brykiet nie może zawierać żadnych związków chemicznych, domieszek kleju, trocin z płyt, plastiku, gumy, papieru, ciał obcych itp.
Brykiet nie może być wytwarzany z drewna zanieczyszczonego impregnatami i powłokami ochronnymi, które mogą zawierać związki chlorowcoorganiczne lub metale ciężkie, oraz z drewna pochodzącego odpadów budowlanych lub rozbiórki.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia ilości zamawianego opału (brykietu) bez ponoszenia dodatkowych opłat oraz bez jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy.
Dostawa opału (brykietu) każdorazowo obejmuje: zakup, a w przypadku gdy Wykonawca jest producentem brykietu sprzedaż; załadunek; transport; rozładunek przy użyciu sprzętu Wykonawcy i na jego koszt.
Do każdej dostawy Wykonawca dołączy dokument potwierdzający ilość (wagę) dostarczonego opału zgodną ze stanem faktycznym.
Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca przedstawi dokumenty potwierdzające wymagane parametry jakościowe i opałowe dostarczanego brykietu drzewnego (np. protokoły z badań, analizy brykietów, certyfikaty potwierdzające jakość dostarczonego paliwa opałowego).
O ilościach paliwa opałowego (brykietu) i terminach poszczególnych dostaw Zamawiający będzie informował Wykonawcę z wyprzedzeniem telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Dostawa brykietu do wiaty składu opału przy Szkole Podstawowej w Tuławkach będzie następować partiami w terminach wyznaczanych przez Zamawiającego po zawarciu umowy, zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę.
Każda dostawa będzie się odbywała w terminach i w ilościach wskazanych przez Zamawiającego w dni robocze Zamawiającego od poniedziałku do piątku, w godzinach przez niego wskazanych. Jednorazowa wielkość dostawy nie może przekraczać niż 20 ton.
Zamawiający ma prawo odmówić przyjęcia danej partii dostawy, bez żadnych konsekwencji finansowych, jeżeli potwierdzi że dostarczony opał nie spełnia warunków zamówienia w zakresie zamówionej ilości lub jakości.
Zamawiający informuje, że wszelkie koszty transportu związane z realizacją przedmiotowego zamówienia oraz zawartej na tą okoliczność umowy, będzie ponosił Wykonawca
Do realizacji przedmiotowego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest:
1) dostarczyć przedmiot zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego;
2) dostarczyć Zamawiającemu produkt nowy, nieuszkodzony, o wymaganych parametrach.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych poprzez wskazanie przez Wykonawcę np. nazw własnych, znaków towarowych, patentów, pochodzenia lub norm, o ile zaproponowane rozwiązania będą miały te same cechy funkcjonalne i których jakość nie będzie gorsza od wymaganej przez Zamawiającego. Możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych będzie uzależniona od ich zgodności z parametrami określonymi w SWZ oraz akceptacji Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone w SWZ
§ 2
Paliwo wymienione w § 1 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w terminie styczeń 2023r. – grudzień 2023r.
Paliwo wymienione w § 1 Wykonawca zobowiązuje się dostarczać Zamawiającemu cyklicznie w okresie wskazanym w ust. 1 po uprzednim zapotrzebowaniu telefonicznym lub mailowym w terminie nieprzekraczającym ….. dni roboczych od daty zgłoszenia zapotrzebowania.
W przypadku nieterminowego wykonywania przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia dostawy innemu Dostawcy na koszt Wykonawcy.
§ 3
Dostawa paliwa nastąpi transportem Wykonawcy do Szkoły Podstawowej w Tuławkach (wiata składu opału). Koszty transportu obciążają Wykonawcę.
§ 4
Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy za brykiet drzewny zgodnie z ustaloną ceną w kwocie: …... zł za tonę złotych brutto (słownie:………….) (z VAT) za 1 tonę brykietu – przelewem na konto bankowe Wykonawcy w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
§ 5
Wykonawca zapewni w miejscu wyładunku paliwa należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów bhp, p.poż oraz innych przepisów prawa.
§ 6
Za nieterminowe wykonywanie przedmiotu zamówienia tj. opóźnienia w dostawie paliwa, przekraczające termin określony w § 2 ust. 2 niniejszej umowy Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości 0,1% wartości niezrealizowanej części zamówienia za każdy dzień zwłoki.
Za odstąpienie od umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę zastosowana zostanie kara umowna w wysokości 20% wartości umowy.
Niezależnie od wymienionych kar, Zamawiającemu przysługuje od Wykonawcy dopłata do różnicy w cenie paliwa zakupionego przez Zamawiającego u innego Dostawcy a ceną umowną, w przypadku określonym w pkt 1.
Strony mogą dochodzić na ogólnych zasadach odszkodowania przewyższającego kary umowne.
§ 7
Przewiduje się możliwość dokonania zmian postanowień umowy w zakresie:
ilości brykietu drzewnego - w przypadku niekorzystnych warunków pogodowych, w szczególności bardzo niskich temperatur i związanego z tym zwiększonego zużycia brykietu,
miejsca składowania brykietu - w przypadku braku miejsca w punkcie składowania określonym w § 3 niniejszej umowy,
Zamawiający przewiduje waloryzacje: poprzez zmianę ceny zamówienia, zarówno jej wzrost jak i obniżenie z użyciem odesłania do ogłaszanego w komunikacie Prezesa GUS wskaźnik zmian cen. lub wskazania innej podstawy prawnej w szczególności wykazu rodzajów produktów lub kosztów w przypadku gdy zmiana ceny uprawnia strony do żądania zmiany wynagrodzenia. Pierwsza waloryzacja ceny może nastąpić po okresie 60 dni od dnia otwarcia ofert. Strony ustalają , że w przypadku zaistnienia okoliczności mających wpływ na zmianę wynagrodzenia. Wykonawca może wystąpić do Zamawiającego w terminie 30 dni od daty wprowadzenia zmiany z wnioskiem o zmianę cen jednostkowych poszczególnych artykułów przedkładając odpowiednie dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku. Wykonawca powinien wykazać ponad wszelką wątpliwość, że zaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania zamówienia, oraz określić stopień w jakim wpłynie ona na wysokość wynagrodzenia .
§ 8
W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
§ 9
Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Wszelkie sprawy sporne wynikające z realizacji niniejszej umowy rozstrzygać będzie sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
§ 10
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJĄCY
WYKONAWCA
2 W przypadku gdy Wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO treści oświadczenia Wykonawca nie składa (usunięcie treści oświadczenia np. przez jego wykreślenie lub przekreślenie).
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Podstawowa w Tuławkach